zondag 5 oktober 2008

'Hell town boys' Roadie

Week 40 zit er weeral op.
Ja ik weet het, niet veel mensen denken in de vorm van weeknummers maar omdat ik elke dag met die filter bezig ben en ze dat daar wel doen begin ik dat dus gewoon te worden :-)
Deze week was op thesisvlak redelijk gewoontjes. De filter draait (en nog redelijk goed ook) dus er wordt veel gefilterd. Maar natuurlijk, als een ding goed gaat, dan loopt iets anders wel mis. De filter draaide deze week dus zeer goed maar dan hadden ze weer problemen in de bottelarij.
Door vertragingen en een ondercapaciteit van tanks voor gefilterd bier lag de filter regelmatig stil met als gevolg zeer onregelmatige filtratie uren. Maar stilaan begint dat wel te wennen...
Donderdagmiddag was al het bier voor de week reeds gefilterd met een extra buffer van 700hl voor komende week dus het weekend kon beginnen... Neje dat is gelogen, tijd voor resultaten te verwerken en vele uren met excell te prutsen om grafieken te genereren.
Ik zal deze week eens proberen wat foto's van de brouwerij online te zetten, dan zien jullie ook waar ik mee bezig ben... (en ik weet het, ook nog dat filmpje van die botsauto's)

Dinsdag ben ik nog naar de kapper geweest en het resultaat is nogal....................KORT (zoals je kan zien in mijn ontzettend geposeerde foto).

Vrijdag was het tijd voor het weekend in te zetten op Kopparbergse manier: een feestje bij iemand thuis die bijna niemand kent. Of niemand kan uitstaan. Want die gast, Putte (wa ne getto naam) is een beetje achter en niet zo heel gezellig om mee rond te hangen. Maar geen probleem als je er met 20 man binnen komt. Het feestje kan je altijd zelf bouwen. Putte heeft wel de beste relaxzetel ooit en is fan van draken. Zelfs zijn WCborstel heeft een drakenhouder(zie foto). En eigenlijk heeft die nog een zalig appartement (duplex eigenlijk) met op de 2e verdieping een repetitiekot en ne zetel+ bar etc... Maar ja, niemand komt daar vrijwillig omdat het gewoon gene gezellige kerel is.
Het grappige ooit is wel de megabaswoofer die in zijn woonkamer stond. Het was ooit gebouwd om de hele koffer van een VW golf te vullen maar nu werd het gebruikt als speaker voor zijn audio-installatie. Let vooral op de WC-bril (WTF!!!!!!!!!!!!!!) die op de voorkant hing. Er stond natuurlijk een draak op. Ja die jongen heeft ze toch ni allemaal ze..Hierboven ook nog een foto van Amanda, men nieuwe huisgenote, samen met torbjorn.
Uiteindelijk was het feestje nog wel plezant, alleen moesten we een uur terugwandelen omdat we wel een rit heen maar geen rit terug hadden gevonden. En de enige taxi rijdt hier enkel tot 24u.

Zaterdag had ik dan een ongelooflijke kans om samen met Jimmy en Juké mee te gaan als roadie van de 'Hell Town Boys'. Ze vormen een bandje dat op feestjes covertjes speelt en zorgt voor sfeer. Dat concept wordt ook wel Troubadour genoemd en is vrij populair in Zweden.
Ze moesten spelen op een conferentie van "Save the children". Een of andere jeugdorganisatie van 13 tot 17 jarigen. En ik moet zeggen: het was wel lachen. Al die kinderen waren zeer enthousiast en als internationale roadie (aangekondigd voor het hele publiek als: imported from Belgien) kon ik dan ook op heel wat belangstelling rekenen en werd ik eigenlijk verplicht om zo goed als de hele tijd mee te dansen.
Het leven van een rasechte roadie is niet te onderschatten. Zo moest ik 2 boxen, een mengpaneel en een elektrisch drumstel dragen (wat natuurlijk totaal niets is) maar ook de papieren van de muziekquiz ophalen, taart eten (want het was de 5e verjaardag van "Save the children") dansen met 15jarigen en werd er ook een avondmaal voorzien. De organisatie had falafel geregeld maar jammer genoeg was het vegetarisch eten op toen wij een uur later aan tafel konden aanschuiven. Hadden wij even pech!!! De chef van het restaurant kwam dan maar vragen of we eventueel entrecote in de plaats wilden. We hebben niet echt geweigerd en hem maar snel 2 jupilers gegeven, die ik nog over had van men reisje naar Stockholm, om hem te bedanken voor het lekkere eten. Iedereen tevreden! (Wat Belgisch bier toch niet kan doen :-) )Juké met een heerlijke stukje taart
Toen we naar Klacken reden (waar het optreden doorging) nog ontzettend veel geluk gehad. Toen we langs m'n huis reden zei ik van: "How, stop kga nog snel men lackerols meenemen". En een halve seconde later lopen er ineens 3 herten over de weg op zo'n 10 meter voor de auto. Met wat pech reden we dus op dat moment net op die plek en zou het wel eens goed mogelijk zijn geweest dat we zo'n hert hadden geramd. (Weetje: de grootste oorzaak van auto-ongelukken in Zweden is het botsen met elanden en herten op de weg...).

En vandaag is het lazy sunday. Straks een filmpe gaan kijken met iedereen en een pizza gaan steken in de pizzeria om het weekend weer af te sluiten. En vanavond om 22u begint de nachtploeg dus ga ik eens kijken of ik men eerste stalen moet nemen.
Hieronder staat ook nog een foto van een camion om iedereen een indruk te geven wat voor mastodonten hier rondrijden. (dat is dus véééééééél langer dan bij ons hé)

groetjes
Matthieu
ps Ik heb eindelijk een vage datum over men terugkeer: WEEK 43 (de week van de 24urenloop).
Er is die week een afsluitende vergadering in de brouwerij waar ik al men resultaten in het kort mag weergeven (dus er wacht me nog heel wat werk in 2 weken). Met natuurlijk al enkele conclusies en opmerkingen/bedenkingen. Dus ik zal men best nog mogen doen :-)
Maar verwacht me dus maar al terug op 24 oktober. En feestje op 26 oktober in de Gnorgl :-), is het niet Yean?


2 opmerkingen:

Anoniem zei

neen zeker, da wordt een dik feestje de 26e in den G!!

LEVE HET PALEIS

Unknown zei

mats ,hier mama altijd leuk om naar je blog tegaan hebben we zeker een beter gedacht op wat je doet ,groetjes