donderdag 9 oktober 2008

En dit is em....

Ja beste vrienden,
Velen vragen zich waarschijnlijk af wat ik hier nu eigenlijk in Zweden zit te doen. Waar ik werk en hoe ik dat aanpak.
Wel om u van antwoorde te dienen is er een beknopt fotoverslag van mezelf en de brouwerij....
De eerste foto is er eentje van mezelf in 'werkuitrusting'. Verplicht te dragen in de brouwerij: veiligheidsschoenen, labojas onnozel blauw petje en oorbeschermers. Dat laatste is verkrijgbaar in verschillende modellen en ik heb gekozen voor het KING SIZE model dat eenvoudig over je oren past en je tenminste niet elke keer in en uit je oor moet prutsen! . Verder beschik ik nog over optionele knaloranje handschoenen die ik alleen gebruik als ik met zuur in aanraking moet komen en een mondmasker. Een veiligheidsbril heb ik hier wel nog niet gezien. Taart eten in het lab of daar iets drinken is niet zo vreemd en niemand zal daar dan ook van opkijken. Is niet het eerste dat wij ooit hebben geleerd dat er nooit gegeten of gedronken mag worden in het lab?

Zoals bijna elke week is er wel is een moment dat er ergens taart staat. Zoals deze keer in het 'Brygghus'.Ergens in het labyrinth van de brouwerij...De volgende foto is van de filter control room waar de PC's staan met de besturing.Het ontzettend volledig uitgeruste labo, met alles erop en eraan! NOT!!!! Eigenlijk is het labo van de brouwerij een beetje zielig. Er is geen enkele trekkast, slechts een beperkt aantal toestellen (waarvan ze soms zelf niet zeker zijn of die wel voldoende werken en of de calibratie wel optimaal is...) en het is misschien zo groot als een gemiddeld kot in Leuven. Ook hebben ze nog steeds geen beschikking over een deftig computersysteem om alle gegevens in te voeren zodat iedereen die onmiddelijk kan bekijken. Nieuwe resultaten schrijf je op in een map en dan bel je de verantwoordelijke van de betrokken dienst dat ze dat in de computer moeten invoeren. Ja er is nog ruimte voor véél verbetering... Maar de mensen die er werken zijn wel zeer fijn en altijd paraat om me te helpen dus dat is wel goed.

En dat was een zeer kort overzicht waar ik tijdens een dag in de brouwerij zoal te vinden ben.
En morgen personeelsfeestje (diner+bowlen) met de productie-eenheid. Het nadeel van het zweedse platteland: de bowling is 50km verder...
Nog een fijn weekend
groetjes
Matthieu

2 opmerkingen:

Unknown zei

Haha nice, u pakske!

Ma tziet er wel leuk uit he..

En doet da ma goe op den bowling =)

XXX

Anoniem zei

ik mis de checklist bio-veiligheid wel haha :)