vrijdag 5 september 2008

Big pike, verrrrrryyy big pike

Jep, men derder werkweek zit er weeral op.
En wat voor een week! Zondagnacht dus zoals gezegd begonnen met de nacht om men eerste stalen te pakken. Tegen 3 uur men bed in om dan smorgens te horen dat ze niemand hadden die de filter kon bedienen (nee ik analyseer de filter, ik bedien hem niet...). Dus waren ze overgeschakeld op the good old kieselgührfiltratie.
Ik dus redelijk gefrustreerd naar huis wedergekeerd. Tijd voor literatuur en nog enkele afleveringen van that 70's show. En 's avonds alleen moeten koken. Dat is echt pakken te saai, eten voor jezelf maken. Want Marie heeft de late shift dus heb ik die deze week bijna niet gezien. Maar zagen kan ze wel, over dat ze naar huis wilt, hare vriend mist, slecht geslapen heeft etc... 't is een toffe maar soms krijg ik het er wel dik van op men heupen ze. Zeker als ze te lui is om op te staan voor half 2 omdat ze naar het werk MOET en dan begint te zagen dat ze 's avonds geen eten heeft. En dan is ze altijd te moe omdat ze om half 5 's morgens nog met haar vriendje ligt te bellen. tja... Voila die frustraties zijn er ook uit :-)
Ik mis mijn vriendin ook ontzettend hard, maar zo hard lig ik daar niet over door te bomen ze...

Goed, genoeg gezaagd, tijd voor wat meer weekverhalen.
Dinsdag was Magnus teruggekomen (hij kan de filter wel bedienen) dus eindelijk stalen :-)
Woensdag net van hetzelfde en gisteren (donderdag, nvdr.) om 6 uur 's morgens men eerste stalen al genomen. Tegen een ontzettend hels tempo men stalen geanalyseerd want ik wou op tijd klaar zijn!
En wel omdat ik in de avond mee mocht gaan vissen met Per-Inge, de brouwmeester van Kopparberg. Dat kon ik echt niet laten liggen hé. Met een bootje op een gigantisch meer (5 km lang) gaan vissen in Zweden, dat is echt in de natuur zijn. Op de foto's zal het er uit zien alsof het echt bangelijk weer was maar we hebben ook wel ongeveer een derde van de tijd kletterende regen gehad. In ieder geval, ik was al supercontent dat ik mee mocht gaan vissen. En vooral met een bootje. Jaja, Matthieu en bootjes ;-)
En toen we na 2 uur ronddobberen zo goed als aan het inpakken waren ==> Patat, vangen we toch wel ne pike (snoek) zeker (zie foto)! Ja het is een kleintje en we hebben het dan ook terug gezet maar het was wel fantastisch!

Na het vissen wist Per-Inge niet van ophouden en wou hij me "real moose" laten zien. Jammer voor hem en mij maar na een uur door landweggetjes aan de rand van bossen en velden te hebben gereden en zeer geconcentreerd te hebben gezocht naar elanden hebben we toch de strijd moeten staken!
Maar het was wel een geweldige avond. Ik heb me reuze geamuseerd. Zeker dat rondvaren met dat bootje was zo geweldig :-). En die huizen rond dat meer, man, als je daar kan wonen (als zomerhuis), dat is nu eens echt geweldig.
En typisch, net als je in het midden van het meer zit krijg ik telefoon van alfa laval over de filter. Net op het moment dat we begonnen met vissen! En daarna kreeg Per inge ook telefoon. Over een boot die te koop stond, dus voor Per inge 2 vissen gisteren, een nieuwe boot en een real pike! Vandaar dat hij mss zo enthousiast was....
En dan vanmorgen lekker uitgeslapen want er was weer geen filtratie. Word ik wakker om 8u en kan ik niet meer slapen, tsssssssss. En dan naar het labo voor wat te spelen met men "cellfacts unit" en om half 2 was het nog een heerlijke taart van Brigitte die ook op het labo werkt. Die brigitte is trouwens echt zalig, die staat altijd klaar om me te helpen, echt een hele lieve....
En nu heel de middag gegevens liggen overzetten... Jep, wederom "the real thesisseut" uithangen.
En maandag en dinsdag geen filtratie... en woensdag komen michael en denis opnieuw om een me te helpen dus we zullen wel zien hoe de week zal gaan zeker, updates volgen zeker!
Ik ben ook eindelijk achter men adres is Zweden geraakt. Ik kan het onmogelijk schrijven dus heb ik er maar een foto van gemaakt!Dus als je mij wil schrijven ofzo, of op google earth wil terugvinden
Matthieu De Block
Kyrkogardsgatan 22
714 35 Kopparberg
Zweden
En ook nog een zeer leuk lokaal naambordje dat niet kon ontbreken :-)

Bossige groetjes uit Zweden
Matthieu

3 opmerkingen:

Michael zei

Ziet er bangelijk uit ginder man!

wa is da met u waar is wally hoedje op de meer? :-)

joeee

m

Mats zei

Die hoed is wel mijn lucky-fish-hat!!!
groetjes aan den Tupac en alle treinen in Zwijndrecht....

înne zei

Haaa, Matthieu en bootjes... Inderdaad dé perfecte combinatie. Al heb ik het dan niet over van die kleine bootjes :-).

Man, ik wordt jaloerser met den tijd.
Maar ik gun het je! Hoe lief is dat wel niet!

Groetsels!