vrijdag 12 september 2008

oldtimertime

Jup, men 4e week zit er op...
Het begin was gene vette... niet veel te doen voor men experimenten dus literatuur en excell, de dagdagelijkse dingen der thesisseut :-)
Dinsdagavond wel gaan wandelen in het dorpje om eens naar de oude mijnen te gaan kijken. Echt heel knap, van die hele diepe putten in de grond met water door metalen gekleurd. Echt heel mooi, maar wel ook goed afgeschermd omdat het daar redelijk gevaarlijk is zonder afsluitingen (en ge ziet die ni op de foto maar ze zijn er zeker wel...).

Voor de rest was het eigenlijk een beetje dik vervelen, zeker toen ik door een klein communicatiefoutje van mezelf dacht dat Michael en Denis van Alfa Laval pas donderdag kwamen.
Groot was men verrassing dus toen ze ineens woensdagmorgen in de brouwerij stonden. Maar dat was wel goed want we hadden een hoop werk met de filter...
Woensdagnacht dan Marie ne gelukkige verjaardag gewenst en om haar verjaardag helemaal te vieren nog kniffel gespeeld... Een soort van Yahtzee, niet zo heel speciaal dus.

Donderdagmorgen wakker geworden door geluid op de benedenverdieping. Eerst dacht ik in men slaap dat Nele in Zweden was om me te bezoeken. Jammer genoeg was het niet Nele maar onze huisbaas "Wolfgang" die in de keuken stond. En als er een ding is dat niet tof is, is het wel om Wolfgang te zien als je opstaat. Want die mens is gewoon geen aangenaam gezelschap. Die heeft nu eens echt géén aangenaam karakter.
Daarna naar de brouwerij en eindelijk eens wat positieve resultaten. Dat was wel eens tof na 4 weken hier in de brouwerij te zitten.
's Avonds nog met Marie, Jimmy, Sofie, Turbjörn en Krista (ofzoiets, ik noem em altijd de man met de bandana) iets gaan eten in de pizzeria. Deze keer geen pizza met banaan zoals vorige keer maar Azteka, met pepers en mexicaanse kruiden enzo, lekkerlekker...

Vanmorgen in de brouwerij TWEE!!!!!!!!!! uur aan de telefoon gehangen met Jan van Alfa laval om extra uitleg te krijgen en daarna nog wat klapkes doen in de brouwerij.
Tegen 3 uur naar Jimmy gegaan (waar ook nog wat andere zweedse vrienden waren) voor wat playstation, een pintje en dan naar hun repitielokaal (in het opslagkot van het plaatselijke station). Was wel grappig! Eindelijk nog eens bas gespeeld en het was eigenlijk nog vrij lollig.
Ze hebben ook 2 drummers, omdat ze eerst genen bassist vonden... 't is ni da ze zo goe zijn maar u goed amuseren is meer dan de helft van de leut natuurlijk.

Deze week ook 2 keer Marie uit haar bed kunnen shotten. Als ik opsta en ik zie dat haar deur nog toe is dan weet ik gewoon dat ze nog in haar bed ligt en niet is gaan werken. Deze week dus 2 keer dat ze nog in haar bed lag en dat ik vroeger wakker was (ondanks dat zij dus met de vroege shift staat). Gisteren is ze nog naar het werk gegaan om te trakteren op megaveel cake maar vandaag had ze keelpijn dus is ze niet gegaan. Ik denk dat het nogal een aanstellerke is want eigenlijk is daar helemaal niets mis mee. OK ze heeft wat keelpijn, maar om dan niet te gaan werken. Ik vind dat toch wat zwakskes ze...

En dan zal ik eens wat vertellen over oldtimers. En dan zeker oude Amerikaanse oldtimers. Daar zijn de zweden immers zot van. Na de USA is Zweden het land met de meeste amerikaanse oldtimers ter wereld. En ge ziet ze echt overal rondrijden. Zelfs vele werknemers van de brouwerij en vrienden hier hebben oldtimers.
Toen ik vanmiddag aan het wandelen was naar Jimmy (Marie was ni mee, keelpijn... dus heeft ze maar tot 17 uur in haar bed gelegen ofzo) reed Magnus (de baas van de filtratie) langs. Hij ging zijn zoon ergens afzetten maar toen hij terugreed is hij me komen opzoeken om een toertje te maken. Echt zalig, in een oldtimer uit 1956!!! Met een 4,5 liter motor en dat rijdt echt als een grasmasjien. Mijne micra maakt meer lawaai als ik daar mee rijdt, en ik heb ocharme nen 1,3 liter :-(

Ook m'n good old friend buddha heeft een oldtimer, wel een Volvo maar toch ook van ergens in de jaren 60...

Daarnaast ook nog enkele beauty's die ik hier gezien heb als echte autospotter!
Jaja Matthieu en bootjes én auto's....

En vanavond komen er nog enkele vrienden iets drinken en morgen op VAKANTIE!!!! Sorry aan de andere thesisseuten die heel hard aan het werk zijn.... ge doet dat goed hoor!!
Jep, ge leest het goed. Kennie, Kevin en Omar komen met de auto naar Stockholm waar we een chalet hebben gehuurd. De brouwerij heeft namelijk een hele week geen filtratie omdat het onderhoudsweek is en de brouwerij daardoor platligt. Perfect voor mij dus, niets te meten buiten enkele kleine stalen en daar wordt voor gezorgd :-)
En het is wel is nodig dat ik er even tussenuit ben, want ik Kopparberg is werkelijk niets te beleven. En nu dat er eindelijk een beetje succes is met de filter, ligt die weer een week plat wegens onderhoud van de brouwerij. Maar kben al content dat het de goede weg opgaat...
Voila, nog een fijne week allen
en tot de volgende
Groetjes
Matthieu

2 opmerkingen:

înne zei

Amuseer je op je weekje verlof. Geniet ervan om even niet in de buurt te zijn van Marie :-)

X
Inne

Anoniem zei

hahahaha, auto's in Zweden, nu is het plaatje echt wel compleet voor u daar :D

geniet van de vakantie en nie te zat (ma da zal wel ni gezien de prijs van de alcohol daar)!

zonnige - warme groeten uit Senegal,
Yean

LEVE HET PALEIS